BRANDTour

Het doel van het BRANDTOUR-project is het verbeteren van de capaciteit van de projectpartners om toerisme en ondernemerschap in die sector te ondersteunen door de promotie, innovatie en diversificatie van het toeristisch aanbod. Als derde grootste economische activiteit of sector in de EU zorgt toerisme momenteel voor heel wat banen en economische activiteit door KMO’s. En er bestaat heel wat concurrentie van alternatieve, minder dure bestemmingen buiten Europa.

Door interregionale samenwerking zullen de partners betere instrumenten ontwikkelen om:

  • de zichtbaarheid en het marktgebruik van bekende en minder bekende bestemmingen in de EU te verbeteren;
  • attracties te valoriseren door betere marketing, branding en communicatie;
  • het aanbod te innoveren door toeristische kmo's en producten te clusteren;
  • synergiën tussen particuliere en publieke belanghebbenden op het gebied van toerisme te vergroten;
  • meer pakketten op maat te leveren door het aanbod te diversifiëren;
  • gebruik te maken van lokale waardeketens en uitmuntendheid om thematisch en ervaringsgericht toerisme te ontwikkelen.

Deze instrumenten zullen het vermogen van Europese toeristische kmo’s om de uitdagingen van de markt aan te gaan vergroten, seizoensinvloeden verminderen en het economische potentieel van de sector maximaliseren. Vanuit Vlaanderen krijgt de synergie tussen de toeristische sector en andere economische sectoren extra aandacht net als het gebruik van streekproducten.

Verwante projecten

Limburg LifeTechValley

Limburg LifeTechValley

  • EFRO-Vlaanderen
  • innovatie, internationalisering, ondernemerschap, zorginnovatie
Meer lezen
CRAFTS CODE

CRAFTS CODE

  • INTERREG Europe
  • creatieve industrieën, ondernemerschap
Meer lezen
BluAct

BluAct

  • INTERREG URBACT
  • blauwe groei, innovatie, ondernemerschap, stedelijke ontwikkeling
Meer lezen
FORET PRO BOS

Feel Wood – koepelproject

  • INTERREG Frankrijk-Wallonië-Vlaanderen
  • biodiversiteit, circulaire economie, ecosysteem beheer, klimaat mitigatie, ondernemerschap
Meer lezen

Financiële info

Totale projectkost: € 1.552.800

Projectleider

Regio Toscane (Italië)

Partners

Economische Raad voor Oost-Vlaanderen

Periode

01-01-2017 tot 31-12-2021

Thema

ondernemerschap, toerisme

Prioriteit

Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s

Website

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Contact

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen