De 6 Plus

Dit project is flankerend aan het project De 6 van de Kempen – EFRO 1356.

Met de De 6 Plus wil de Provincie Antwerpen de brandingsstrategie die ontwikkeld wordt in het EFRO-project “de 6 van de Kempen” vertalen naar het terrein door de branding van de Kempen als handelsregio herkenbaar herkenbaar te maken in de zes belangrijkste handelskernen van de regio. Elk van de zes handelskernen heeft een eigen DNA met eigen specifieke doelgroepen (creatievelingen, studenten, recreanten, fijnproevers, …), gelinkt aan economische spelers van bovenlokaal niveau (grafische bedrijven, toeristische groepen, hogescholen, tuinbouwsector, …). De provincie Antwerpen en de zes gemeenten Mol, Turnhout, Hoogstraten, Herentals, Heist-op-den-Berg en Geel slaan de handen in elkaar om via ‘De De 6 Plus’ mankracht en middelen in te zetten om de overkoepelende regio-branding herkenbaar te maken, op maat van het DNA van elke handelskern: eenheid in verscheidenheid wordt zichtbaar in de winkelstraten. Deze rebranding moet zorgen voor het aantrekken van extra bezoekers en om zo het klantenpotentieel van de 6 belangrijkste Kempense handelskernen te verhogen.

De doelstelling van ‘De 6 Plus’ is om de nieuwe bezoekers ook effectief aan te zetten om te komen shoppen. Omdat deze nieuwe doelgroep het lokale handelsaanbod en de beleving niet kent, is de herkenbaarheid van het ‘handelsmerk’ Kempen in de winkelstraten dan ook cruciaal. Deze herkenbaarheid in de winkelstraten zorgt voor een gedegen positionering als deel van een groter geheel en moet aanzetten tot herhaalbezoek. Door de zuivere focus op de winkelstraten en hun specifieke klantenpotentieel onderscheidt het project zich duidelijk van een toeristische branding.

De 6 Plus

Verwante projecten

The Box Vlaanderen, Vlaanderen Boxt

The Box Vlaanderen, Vlaanderen Boxt

  • EFRO-Vlaanderen
  • ondernemerschap, starters
Meer lezen
De 6 van de Kempen

De 6 van de Kempen

  • EFRO-Vlaanderen
  • lokale overheden, ondernemerschap
Meer lezen
Logo Efro Eu

Lokaal 3D: data, denken en doen

  • EFRO-Vlaanderen
  • data, innovatie, ondernemerschap
Meer lezen
Logo Efro Eu

Impact Factory

  • EFRO-Vlaanderen
  • circulaire economie, creatieve industrieën, lokale overheden, maakindustrie
Meer lezen

Financiële info

Totale projectkost: € 305.180

Projectleider

Autonoom Provinciebedrijf Provinciaal Secretariaat Europese Structuurfondsen

Partners

Gemeente Heist-op-den-Berg - Gemeentelijke administratie, Gemeente Mol - Administratief Centrum 'T Getrouw, Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij Antwerpen - POM Antwerpen, Provincie Antwerpen - Provinciehuis, Stad Geel - Stadsbestuur Geel, Stad Herentals - Administratief Centrum, Stad Hoogstraten - Administratief Centrum, Stad Turnhout

Periode

01-11-2020 tot 31-03-2023

Thema

lokale overheden, ondernemerschap

Prioriteit

Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Contact

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen