De stad Mechelen zet met dit project een geoptimaliseerd e-loket voor ondernemers op, met gepersonaliseerde service.
Het doel is dat de (startende) ondernemer digitaal aanvragen kan doen, steeds een duidelijk overzicht houdt over zijn (vergunnings-) aanvragen; zelf informatie kan toevoegen en gerichte informatie ontvangt over de maatregelen en acties die de voor zijn/haar traject nuttig zijn en zo mogelijk zelf informatie kan delen met andere ondernemers.
Om dit mogelijk te maken worden de vergunningen gedigitaliseerd en wordt in de werking van de stadsadministratie stappen gezet om tot een helikopterzicht op de respectieve ondernemers(-trajecten) te komen i.f.v. een meer samenhangende en gestroomlijnde communicatie met de ondernemer .
De uitbouw van dit e-loket gebeurt op basis van een co-creatietraject met de interne stadsdiensten en de (startende) ondernemers. Daarbij wordt gekeken naar goede praktijken in andere gemeenten en worden synergiemogelijkheden optimaal benut.
Stad Mechelen - Stadhuis - Algemene diensten
01-02-2020 tot 31-07-2022
dienstverlening, digitalisering, lokale overheden, stedelijke ontwikkeling
Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact