Een belangrijke hefboom voor de ontwikkeling van handel in binnensteden, is een duidelijke profilering van een bepaald handelsgebied. Deze profilering moet inspelen op maatschappelijke trends en verwachtingen van de consument. De stad Mechelen wil via dit project de handelskern versterken door dit principe te implementeren en actief te regisseren in de Hoogstraat. Het profiel van de straat is deels gericht op horeca, dagelijkse boodschappen en diensten. De stad wil inspelen op de troeven van de Hoogstraat en de straat zo een sterke identiteit geven en nieuwe consumenten aantrekken.
De integrale aanpak wordt strategisch verder uitgewerkt in samenwerking met bestaande en nieuwe handelaars en ondernemers. Co-creatie tussen ondernemers en andere sectoren wordt gestimuleerd en brandmerken de look en feel van het straatbeeld. Dit levert goede voorbeelden, businessmodellen en kennis op die nuttig is voor andere steden.
Stad Mechelen - Stadhuis - Algemene diensten
Boerenbondvereniging voor Innovatieve Projecten - Innovatiesteunpunt, RETAIL-OFFICE - Retail-Office BVBA
01-05-2016 tot 31-10-2018
kmo ondersteuning, ondernemerschap, starters, stedelijke ontwikkeling
Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact