Communiceren binnen een stedelijke context brengt veel uitdagingen met zich mee, zeker door de voortdurende ontwikkelingen binnen de communicatiemogelijkheden. Daarom ging Interactive Cities na hoe digitale, sociale media en user generated content kan ingezet worden binnen de communicatie en het bestuur van steden. Het project liep van mei 2016 tot april 2018.
De stad Gent zette zich samen met negen buitenlandse steden in voor Interactive Cities. De andere steden waren: Genoa – Italië (de lead partner), Varna - Bulgarije, Alba Iulia - Roemenië; EDC Debrecen – Hongarijke, Tartu – Estland, SemaEst Parijs – Frankrijk, CLLD Network, Lissabon – Portugal, Palermo – Sicilië, Murcia- Spanje.
Er werden drie subthema’s vastgelegd:
Stad Gent werkte rond economische stadsmarketing binnen Interactive Cities. Er werd een lokale actiegroep opgericht in Gent om hier samen over na te denken.
Stad Genua (Italië)
Stad Gent
15-09-2015 tot 03-05-2018
data, digitalisering, stedelijke ontwikkeling
Bevorderen van een duurzame grootstedelijke ontwikkeling
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact