KIEM staat voor: Kennisdeling, Inspiratie, Eliminatie barrières, Marktintroductie.
Het doel van dit 3d betonprint project is:
(K) Kennisdeling (Open Innovatie) van de ervaringen opgedaan tijdens C3PO en dit vervolg project, via masterclasses, een concrete expo, digitaal lesmateriaal en train-de-trainer sessies en een inbedding in de curricula van Thomas More.
(I) Inspiratie door co-creatie:
(E) Eliminatie barrières:
Het aanpakken van de actuele barrières van de technologie (denk aan: de discrepantie tussen de geldende tekentechniek en de slicing software).
(M) Marktintroductie:
Valoriseren van de technologie door een business plan op te stellen, met als uiteindelijk doel een spin-off voor te bereiden.
In deze nieuwe fase wordt de functie van Kamp C als living lab en innovatieve hub van de Kempen verder uitgebouwd door de infrastructuur voor verschillende doeleinden open te stellen. Zo wordt een ecosysteem uitgebouwd rond de “exploitatie” van de betonprinter en worden organisaties en ondernemers op verschillende manieren aan de technologie en de werking gebonden.
Autonoom Provinciebedrijf Kamp C, Beneens Jozef en zonen, E.T.I.B., SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS BELGIUM - Weber, Thomas More Kempen - Thomas More Kempen vzw, Trias Architecten, VICRE
01-09-2020 tot 30-06-2023
Onderzoek en innovatie
Stimuleren van onderzoek, technologische ontwikkeling en innovatie
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact