Ondernemerschap in het productieve landschap

Het project kadert in de realisatie van een high-end belevingsroute doorheen het terroir van Haspengouw en focust op de versterking van het ondernemerschap en de stedelijke kernen. Het project wil het potentieel in het ‘terroir van Haspengouw’ valoriseren in authentieke ervaringen voor gasten en zo het ondernemerschap versterken. Het productieve landschap van Haspengouw als productieketen (teelten, productie, consumptie) wordt als basis genomen voor de versterking van de business van de lokale ondernemers en van de stedelijke kernen.

In deze ontwikkeling wordt ingezet op de creatie van bijzondere ervaringen voor de gasten. Daarbij ligt een sterke focus op de creatie en vermarkting van de culinaire streekidentiteit van Haspengouw. De ambitie is te komen tot een streekgastronomie aan elke tafel en elke toog, waarbij het gebruik van lokale seizoengebonden ingrediënten op een kwaliteitsvolle manier bereid, centraal staat. In deze streekgastronomie is zowel ruimte voor topkoks die ingrediënten virtuoos combineren als voor anderen die zich positioneren als kantines van de grote eenvoud, eenvoudig en eerlijk. Deze culinaire merkidentiteit maakt deel uit van de merkarchitectuur die voor Haspengouw in ontwikkeling is.

Het project voorziet ontwikkeltrajecten met de lokale overheden, telers, producenten, gastheren en restauranthouders om te komen tot de creatie van het bijzondere ervaringsaanbod en tot de culinaire merkbeleving voor Haspengouw, waarbij de ondernemers en de lokale overheden ondersteund worden in het realiseren van die bijzondere ervaringen. De trajecten worden mee vorm gegeven door experten en deskundigen die ondernemers begeesteren, inspireren en ondersteunen.

 

Verwante projecten

Logo Efro Eu

PXL BusinessHUB

  • EFRO-Vlaanderen
  • innovatie, kmo ondersteuning, ondernemerschap, Onderzoek en innovatie
Meer lezen
main_interreg_FWVL

Crossroads Frankrijk-Wallonië-Vlaanderen

  • INTERREG Frankrijk-Wallonië-Vlaanderen
  • innovatie, kmo ondersteuning
Meer lezen
Design Thinking voor Bedrijfsmodelinnovatie

Design Thinking voor Bedrijfsmodelinnovatie

  • EFRO-Vlaanderen
  • creatieve industrieën, innovatie, kmo ondersteuning, materialen, ondernemerschap
Meer lezen
Logo Efro Eu

LocusFocus

  • EFRO-Vlaanderen
  • data, kmo ondersteuning, lokale overheden
Meer lezen

Financiële info

Totale projectkost: € 1.218.816

Partners

Toerisme Limburg

Periode

01-06-2021 tot 30-09-2023

Thema

kmo ondersteuning

Prioriteit

Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Contact

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen