P2 - Laagdempelige Digitale Experimenteerruimte - Antwerpen

De digitale experience labs willen de digitalisering bij KMO’s versnellen via begeleiding door een breed consortium aan complementaire kennispartners. KMO’s uit alle sectoren die bereid zijn te investeren in digitale transformatie krijgen op een eenvoudige manier toegang tot begeleiding voor hun projecten rond nieuwe (datagedreven) digitale technologieën en voor de integratie en toepassing in hun concrete bedrijfsrealiteit. Naast het gebruik maken van de in kaart gebrachte beschikbare infrastructuur, tools en methodieken en technisch expertise van de consortiumpartners zal ook aandacht uitgaan naar de flankerende aspecten. Binnen elke provincie wordt deze digitale hub op eenzelfde manier worden uitgerold met een digitaal platform in functie van synergie en transparantie. Voka neemt de rol van SPOC op en heeft  hiervoor een ruim consortium aan partners samengesteld die de concrete begeleiding van de bedrijven op zich zullen nemen. 

 

Projecttype 2 is onlosmakelijk verbonden met projecttype 1 en omvat: 

  • Begeleiding naar een actieplan, analyse van de individuele behoeften en uitdagingen, de opmaak van een actieplan met prioriteiten, en een eerste zicht op de mogelijke begeleiding door een kennis- of andere partner via inbreng van een expertenpanel. SPOC m.b.t. matchmaking, contractvoorstel en opvolging advies/begeleiding/testing (stap 2 customer journey) 
  • Begeleiding naar advies op maat omtrent laagdrempelige digitalisering, incl. maar niet beperkt tot data-gedreven technologieën (stap 3 customer journey) 
  • Begeleiding naar implementatie via o.a. matchmaking met EDIH partners en private partijen (stap 3 customer journey) 
  • Communicatie met de KMO’s en betrokken partners.
 

Verwante projecten

Naar een geïntegreerde digitale dienstverlening voor ondernemers

Naar een geïntegreerde digitale dienstverlening voor ondernemers

  • EFRO-Vlaanderen
  • data, digitalisering, ondernemerschap, smart cities, stedelijke ontwikkeling
Meer lezen
Digitaal ondernemersloket Sint-Niklaas

Digitaal ondernemersloket Sint-Niklaas

  • EFRO-Vlaanderen
  • dienstverlening, digitalisering, lokale overheden, ondernemerschap
Meer lezen
Logo Efro Eu

Ontwikkeling van nieuwe zorgproducten en -diensten door middel van co-creatie en design thinking

  • EFRO-Vlaanderen
  • digitalisering, Onderzoek en innovatie
Meer lezen
Logo Efro Eu

Smart Retail Area

  • EFRO-Vlaanderen
  • digitalisering, kmo ondersteuning
Meer lezen

Financiële info

Totale projectkost: € 1.387.500

Partners

Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, Flanders Make, Karel de Grote Hogeschool vzw, Katholieke Universiteit te Leuven - KU Leuven - Campus Geel - Wetenschap & Technologie (Thomas More K), Open Manufacturing Campus, Sirris, het collectief centrum van de technologische industrie - SIRRIS LEUVEN, Thomas More Kempen - Thomas More Kempen vzw, Thomas More Mechelen - Algemene diensten, Universiteit Antwerpen - UAntwerpen - Stadscampus, VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK - VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK vzw, VOKA - KAMER VAN KOOPHANDEL ANTWERPEN-WAASLAND, Voka - Kamer van koophandel Mechelen-Kempen

Periode

01-01-2021 tot 30-09-2023

Thema

digitalisering

Prioriteit

Stimuleren van onderzoek, technologische ontwikkeling en innovatie

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Contact

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen