Stimuleren E-commerce bij de lokale handel

Het Centrummanagement van de stad Leuven wil dat zelfstandige handelaars gemakkelijker de drempel kunnen overwinnen om een online verkoopkanaal op te zetten als aanvulling bij hun klassieke verkopen.
Het gaat binnen dit project over het creëren van mogelijkheden om klanten, wiens voorkeur uitgaat naar een online contact, te kunnen blijven opvangen zodat zij geen argumenten krijgen om naar concurrerende winkels of verkoopkanalen over te stappen. Alle statistieken over evoluties ter zake wijzen erop dat alsmaar meer klanten ongeacht het type product het internet aan het insluiten zijn in het gangbare kooppad.
Basisdoelstelling is om de drempel te verlagen die zelfstandige handelaars ervan weerhoudt om de stap naar online activiteiten te zetten. Dergelijke overgang naar online activiteiten vereist een aangepaste organisatie, de mogelijkheid voor thuislevering, het regelen van betalingen en het gebruik van de informatie voor commerciële doeleinden die webshops bieden. En last but not least wie een webshop heeft moet zijn klanten en zijn potentiële klanten dat ook laten weten.
Met dit voorgestelde project wil Leuven starten met de mogelijkheid om een aantal handelaars te helpen om een webshop op begeleide wijze op te zetten. Dit gebeurt via een oproep naar de totale doelgroep van handelaars die circa 1500 eenheden groot is. Deze wordt gevolgd door een inspiratiecampagne. De inspiratiecampagne eindigt met een nieuwe oproep die een samenaankoopformule aanprijst.
Het geheel wordt afgerond door de aanpassing van de website www.shoppeninleuven.be zodat de bezoekers van het handelscentrum snel de fysieke winkels kennen met een online alternatief.

Verwante projecten

1848_main

wij.leveren 2.0

  • EFRO-Vlaanderen
  • digitalisering, ICT, lokale overheden, smart cities, transport & logistiek
Meer lezen
main_interreg_FWVL

COMMERCE!

  • INTERREG Frankrijk-Wallonië-Vlaanderen
  • ondernemerschap
Meer lezen
SEAS 2 Grow

SEAS 2 Grow

  • INTERREG 2 Zeeën
  • innovatie, ondernemerschap, zorginnovatie
Meer lezen
Logo Efro Eu

P1 - Laagdrempelige Digitale Experimenteerruimtes Vlaams-Brabant - kennisvalorisatie en vermarkting

  • EFRO-Vlaanderen
  • digitalisering
Meer lezen

Financiële info

Totale projectkost: € 80.000

Projectleider

CENTRUMMANAGEMENT LEUVEN - CENTRUMMANAGEMENT LEUVEN (Nederlands)

Periode

15-02-2016 tot 30-04-2018

Thema

digitalisering, ondernemerschap

Prioriteit

Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s

Informatie aanvragen

U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.

Contact

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen