Het Centrummanagement van de stad Leuven wil dat zelfstandige handelaars gemakkelijker de drempel kunnen overwinnen om een online verkoopkanaal op te zetten als aanvulling bij hun klassieke verkopen.
Het gaat binnen dit project over het creëren van mogelijkheden om klanten, wiens voorkeur uitgaat naar een online contact, te kunnen blijven opvangen zodat zij geen argumenten krijgen om naar concurrerende winkels of verkoopkanalen over te stappen. Alle statistieken over evoluties ter zake wijzen erop dat alsmaar meer klanten ongeacht het type product het internet aan het insluiten zijn in het gangbare kooppad.
Basisdoelstelling is om de drempel te verlagen die zelfstandige handelaars ervan weerhoudt om de stap naar online activiteiten te zetten. Dergelijke overgang naar online activiteiten vereist een aangepaste organisatie, de mogelijkheid voor thuislevering, het regelen van betalingen en het gebruik van de informatie voor commerciële doeleinden die webshops bieden. En last but not least wie een webshop heeft moet zijn klanten en zijn potentiële klanten dat ook laten weten.
Met dit voorgestelde project wil Leuven starten met de mogelijkheid om een aantal handelaars te helpen om een webshop op begeleide wijze op te zetten. Dit gebeurt via een oproep naar de totale doelgroep van handelaars die circa 1500 eenheden groot is. Deze wordt gevolgd door een inspiratiecampagne. De inspiratiecampagne eindigt met een nieuwe oproep die een samenaankoopformule aanprijst.
Het geheel wordt afgerond door de aanpassing van de website www.shoppeninleuven.be zodat de bezoekers van het handelscentrum snel de fysieke winkels kennen met een online alternatief.
CENTRUMMANAGEMENT LEUVEN - CENTRUMMANAGEMENT LEUVEN (Nederlands)
15-02-2016 tot 30-04-2018
digitalisering, ondernemerschap
Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact