Met Vlaanderen versnelt X.O wil FIT haar bestaande manier van werken vernieuwen. Centraal hierin staat het uitwerken van een aanpak om nieuwe doelgroepen (bedrijven met exportpotentieel of potentieel om in Vlaanderen te investeren) te detecteren en hun noden beter te kennen. Deze doelstelling pakken ze aan via een verdere digitalisering en via een detailanalyse, een zogenaamde customer journey analyse, van nieuwe doelgroepen en hun noden.
Dit vertaalt zich ook in een nieuwe aanpak om bestaande bedrijven beter te bereiken en ondersteunen. De focus hier is ook tweeërlei. Enerzijds via verdere internationalisering van startups en scale-ups door het aanbieden van een kwalitatief aanbod aan dienstverlening en een volledig digitaal overzicht van het startup ecosysteem dat volledig toegankelijk en doorzoekbaar is voor iedereen. Anderzijds via het in kaart brengen van het fenomeen van digitale handel.
Daarnaast ligt de focus ook op het vinden van manieren om innovatie in Vlaamse ecosystemen (clusters, SOCs) internationaal beter te valoriseren. Dit project wil hieraan verhelpen door de innovatie in Vlaamse clusters internationaal beter bekend te maken en roadmaps voor internationalisering uit te werken - een aanpak waar minstens alle speerpuntclusters en strategische onderzoekscentra in betrokken zijn, en innovatieve bedrijfsnetwerken die voor internationalisering in aanmerking komen.
Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen
01-02-2020 tot 31-07-2022
digitalisering, ondernemerschap
Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact