Xenia wil als onafhankelijk dienstenplatform diensten en oplossingen aanbieden om de individuele horeca-ondernemer te ontzorgen. Als businessmodel wordt gekozen voor een coöperatieve voor en door ondernemers, vermits ze als aandeelhouder mee de werking van het platform bepalen. Het platform wordt opgestart in Limburg maar het is de uiteindelijke doelstelling om horeca-ondernemers uit heel Vlaanderen te bereiken en hen de voordelen van het dienstenplatform aan te bieden.
Door samen te werken en aankoopvolumes voor food, non-food, diensten en energie te bundelen ontstaat niet enkel een blijvend prijsvoordeel. Door de uitbouw van een aangepaste IT- infrastructuur en software kan het hele aankoopbeleid voor de sector gestructureerd worden, wat zorgt voor een structurele rentabiliteitsverbetering. Daar is ook aandacht voor een maximale afstemming en digitalisering van administratieve processen op vlak van werving, registratie, planning, afroep, contracten, dimona, tijdsregistratie, loonadministratie en betalingsverkeer.
Door de oprichting van een erkend Horeca Crowdfunding platform krijgen bestaande en startende Horeca ondernemers , mits grondige screening en begeleiding, makkelijker toegang tot financiering op maat. Dit kan bijdragen tot een professionalisering en bijgevolg imagoverbetering van de sector.
Xenia Services
01-07-2017 tot 31-03-2020
digitalisering, ondernemerschap
Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact